Svettig dag

Varan forsta dag i Saigon har flytit pa valdigt bra. Jag skamtar inte nar jag sager att det finns tusen tusentals moppar har, trodde Bali hade mycket men det har har ett skamt! de ar helt galna. Fick eskort av 2 sycken snalla vietnameser over ett overgangs stalle for jag vagade inte ga over. Anton skrattade at mig fran andra sidan gatan.  
Vi har traskat runt i 5 timmar och sett massa intressanta saker. Vi har varit 2 akta bleka turister med kamera och karta i handen. Sag ut som 2 japaner =)
Vi borjade med att ga pa en super stor marknad med hur mycket skor och vaskor som helst. Rena rama paradiset. Skulle sakert ha kunnat gatt darifran med 20 par skor, men maste ju passa mig lite nu i borjan sa jag inte koper for mycket pa en gang. Vi gick sedan vidare till Saigons opera hus. Det var inte sa speciellt, ett hus mitt i en korsning typ.
Vi traskade sedan vidare till en jatte stor katedral som var jatte fin faktiskt, det var inte oppet sa man kunde ga in men vi kikade lite utanfor. Runt hornet dar fanns det en jatte stor byggnad dar man kunde betala 7 kronor och femtio ore for att ga in i, hade inte en aning om vad det var, det visade sig vara prsidentens gammla headquarter som stormades och togs over av komunisterna. Dar fick man ga runt och kolla pa alla rum, tex. presidentens kontor, biograf, bibliotek osv. Det var riktigt haftigt faktiskt! 
Det har varit en valdigt kulturell dag med lite shopping, en bra kombination =)

Fick lite jul kanslor oxa nar jag horde Jingle Bells pa radion pa vietnamesiska, den hade inte riktigt samma effekt som den engelska versionen men det svangde anda=) Sag att det hade snoat hemma... har ar det ca 30 grader, bara sa ni vet =)

Skriver det har mest for sandras skull, maste beratta att Anton hade en spice idag som var lika stor som hans ena framtand, tankte pa dig da! plus att han fick ett lov i huvudet som var skit stort sa han trodde det var en ratta som landade pa hans huvud, han skrek rakt ut och borja splattra omkring, det sag sa himla kul ut =)

Imorgon ska vi ivag och kika pa tunnlar som byggdes under kriget for att gomma sig, de bodde i de jatte lange. Tydligen far man krypa runt i de om man vill, ska se om jag vagar. Senare pa kvallen beger vi oss mot kusten. Vi vill bada nu !!!

Vi ses dar!!!

Lite bilder fran dagen =)
  



Have a nice one

Och just det... nu har Anton gastat i 15 minuter om att jag ska skriva att ni maste kolla in hans nya blogg =)

www.lejonmannen.blogg.se

Kommentarer
Postat av: angelica

men vad härligt ni verkar ha det! så skönt att ni är framme och välbehållna! skulle gå in på antons blogg men den är ju lösenords skyddad för fasen... give me the password, please! :)

nu ska jag ner på stan en sväng, i regnet!

må bra i solen! pussar

2008-12-03 @ 14:28:41
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men, Angelica jag kom in på Antons blogg utan problem. Kul att ni har det bra! Mariel, hur fan kan du hålla dig från att shoppa på den där marknaden? Kul att se bilder,mer sånt tack!! Kramar Sandra & Jemma xxxxx

2008-12-03 @ 17:18:49
Postat av: angelica

nu så har jag kommit in på antons blogg.. hans adress är ju lejonmanen.blogg.se

inte lejonmannen.blogg.se :)



puss mina vänner

2008-12-03 @ 21:10:12
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Mammii

heej, har läst er händelserika första dag. är jätte avensjuk! gå inte vilse i tunnlarna.

älskar eer! pusspuss

P.S

vad är antons blogg?

2008-12-03 @ 23:35:40
Postat av: Emm

Åh Gullet fan vad otrligt bra ni verkar ha det, blir så grymt avundsjuk så du fattar inte... Men måste verkligen berömma dig, med ditt bloggande, du e så duktig så :) Hihih Puss på dig

2008-12-04 @ 21:53:42
URL: http://emelielarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0