steg för steg

        

Godmorgon gott folk!
Skönt att få sova ut efter man klivit upp 7 två dagar i rad. Har precis gjort en ansiktsbehandling på mig själv, eftersom Tessan gjorde mig så fin förra veckan tänkte jag att jag skulle underhålla det lite.
Jag är ju egentligen hudterapuet som jag nämt tidigare men jag jobbar inte som det. Jag har dock väldigt stort intresse av det så jag brukar ta hand om mina kompisar då och då. Gör även på mig själv minst en gång i veckan. Det är ofta vänner som ringer och frågar vilken ordning de ska göra och vad de ska använda, därför tänkte jag att jag skulle skriva ner steg för steg så att ni alla kan göra hemma! Jag själv använde decleor och MD hemma, passar mig jätte bra men behöver absolut inte passa alla. Det absolut viktigaste är att man har en bra rengöring och ansiktsvatten som tar bort smink och smuts och ansiktet bör rengöras varje kväll. 1 gång i veckan när man har lite mera tid kan man göra såhär:

♥ Börja med att rengöra ansikte och hals med din rengöring, Tag sedan ditt ansiktsvatten på bomullsrondeller och torka av på samma områden.
♥ Använd sedan en peeling som är till för ansiktet, ska innehålla små korn som tar bort gammla hudceller som ligger och täpper till dina porer (Använder du en peeling för kroppen kan du repa huden)
♥ Det är nu jag brukar klämma men väldigt försiktigt. Använd alltid papper på fingrarna, det är på fingrarna och händerna du har mest bakterier och smuts. Kläm absolut inte för hårt för då kan blodkärl brista och de går inte att få bort om du inte använder laser. Är du svår klämd och har små porer kan du hjälpa till att öppna de först med hjälp av ånga. Håll huvud över en kastrull men varmt vatten, inte så nära utan bara så du får lite ånga i ansiktet.
♥ Efter att man har klämt kan man stänga porerna med ansiktsvatten.
♥ Du är nu redo för att lägga din mask. Det finns jätte mycket olika masker man kan använda beroende på vad din hud behöver. Har du bra hud och ingen problem hy är det alltid bra att lägga en fukt mask. Man kan oxå kombinera 2 masker, börja isf med att lägga tex. en djuprengörande eller ani age och avsluta sen med din fukt mask. Det står alltid på förpackningen hur länge de ska vara på.
♥Beroende på om det är kväll eller dag så avslutar du nu med din dagcreme eller nattkräm, skillnaden på dessa är att din dagcreme skyddar din hud under dagen mot tex. kyla, avgaser, vind eller alla de faktorer som kan påverka din hud negativt. Nattkrämen reparerar din hud under natten från påfrestningar den genomgått under dagen. Tror det är det lättaste sättet att förklara det!

             

Have a nice one!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0