Kokar chokladkola

      

Här hemma kokas det chokladkola för fullt! Jag har redan tjuvsmakat lite:) As gott och enkelt
för er som vill prova blanda ihop och koka upp, rör under tiden...

2 dl ljus sirap
3 msk kakao
2 dl strösocker
3 dl grädde

Det stog att det bara skulle koka 20 minuter på svag värme men min var inte klar förrän efter 30 typ. Man kan testa i ett glas med vatten. Häll i en droppe blir det en mjuk kula så är den klar!

Lagat mat till baby har jag oxå hunnit med. Jag har även städat förrådet och här hemma. Jag har varit mycket effektiv på min lediga dag!
Imorgon ska det julhandlas med Mamma, blir nog birsta en sväng.
Nu börjar snart idol finalen... Längtar! Hejjar på Calle men tror nog Erik tar hem det här. Nu när Reza är ute spelar det faktiskt inte så stor roll vem som vinner. De är bra båda.

Have a nice one!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0