mitt mote med valhajen

    

Herregud vilken dag, en av de basta i mitt liv!



Vi har tagit oss fran manilla till dosol ett litet stalle med stora saker. Detta ar namligen det basta stallet i varlden att se valhajar pa:) Jag var inte saker pa att jag skulle vaga men jag hade dott om jag missat detta.
Klocka 8 imorse akte vi ut med en snorklings bat i hopp att fa en glimt av dessa stora varelser. Det tog inte lang tid forran de borjade ropa att vi skulle gora oss redo... jag var inte alls redo kan jag saga men det fanns ingen tid att fega ur!
Vi slangde pa oss fenor och snorkel och slangde oss i vattnet, helt plotsligt mitt framfor ogonen dyker en 8 meter lang valhaj upp!!!! snacka vilken kansla. Den var sa vacker. Later sakert helt sjukt men den var verkligen vacker:)
De ar mycket snabbare an man tror sa inom nagra sekunder var den borta.

Vi var alla snabbt upp i baten igen ivrig att se en till, det tog inte lang tid innan vi dok i igen och den har gangen simmade vi bredvid jatte lange... det kandes som en evighet:)   

                                                                                                            

Bara sa att ni vet sa ater de bara plankton och sma fisk om det skulle raka komma med, deras munnar ar sakert 1.5 meter lang sa det var anda ganska laskigt anda.

      
Nar jag simmade bredvid var jag ungefar lika lang som den sista biten pa fenan!
och en bild pa tva valdigt nojda snorklare.... Anton och jag!!!

Have a nice one!!! I did.....

Kommentarer
Postat av: angelica

meen tönt! :) jag vet att du är i paradiset :) längtar längtar jag med! wow vad coolt att ha simmat med hajar, vilken upplevelse! haha ni ser ju i alla fall måttligt nöjda ut på kortet, sötnosar! längtar efter mera kort... fasen är inne på facebook för att kolla om du är inne så vi kan chatta :) men vi är inte inne samtidigt. lite svårt med tider och så.. men tur att vi har bloggarna så vi kan hålla oss uppdaterade hela tiden! saknar dej! puss puss puss hälsa!!



vi åker till sthlm - katrineholm i helgen, men ska försöka hålla koll på dej ändå :)

2009-01-28 @ 13:15:58
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hahaha! Majsan va gullig du är. Jag trodde aldrig att du skulle våga, tuffing! Jag är sjukskriven :( Det är skit tråkigt. Så jag ska åka hem till Sundsvall igen på söndag. Hänga i gäng och åka till Liden. Jag funderar på att ta med mig längdskidor så jag kan åka till Lövudden...om jag orkar. Det är ju typ mer snö i Sundsvall än i Åre, tragiskt nog. Sköt om er. Kramkram

2009-01-28 @ 15:58:12
Postat av: AVUNDSJUK BROLLA....!!!!

satan Mariel fy faan va jag svär... men det är inte lätt att hålla tillbaka. Sjukt gla för Er skull att ni fick se valhajar, rackarns va ni har de bra!!!

2009-01-28 @ 19:03:32
Postat av: mariel

kristina: Jag vet jag har blivit varsta tuffingen... det trodde du aldrig va????:) Trakigt att vara sjukskriven men blir ju kanon och dra till liden... miss U kram

2009-01-29 @ 09:31:45
Postat av: Lina

ååååå jag vill också!!!!!

2009-01-29 @ 10:51:21
Postat av: Pappewappsen

Idag skriver vi den 1 feb 2009. Ni har nu tre fjärdedelar kvar av er resa. Lycka till med resten!

2009-02-01 @ 09:20:11
Postat av: Hella

Hej Majsan!



Åååå vad ni varkar ha det fantastiskt...

Avundsjuk blir man allt.



PUSS

2009-02-01 @ 20:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0