?

Det här med att komma på rubriker varje gång jag ska blogga är faktsikt inte lätt!!! Det tar minst 5 minuter varje gång men det blir tyvärr aldrig nått bra. Så i dag tänker jag inte anstränga mig:)
Min helg har varit jätte bra, jag har grillat, druckit öl och umgåtts med fina vänner. Hade planerat gå ut både fredag och lördag men blev inte så någon utav dagarna.
Helgen gick dock väldigt fort och i morgon är det dags för jobb igen.
Nu ska jag krama om min finaste Baby, klappa han lite på huvudet:) Det är hans tur i kväll:)
Have a nice one!!!

Kommentarer
Postat av: Äntligen kommer receptet/Sonja

Sonjas goda filmjölkslimpa



3,5 dl vetemjöl

3 dl grahamsmjöl

0,5 dl russin

0,5 dl grovhackade hasselnötter

0,5 dl solrosfrön

1,25 dl mörk sirap

3 dl filmjölk

1 tsk bikarbonat



Sätt ugnen på 200 grader



Blanda alla torra ingredienser

Tillsätt filmjölken och sirapen

Arbeta ihop allt (det är ganska kladdig massa)

Lägg i smord och fröad form



Grädda i ca. 40 – 45 min



Njut av ett gott bröd



Kram Sonja



2011-05-02 @ 09:50:59
Postat av: Sonja

Ursäkta men det blev ett stavfel.

Naturligtvis ska det vara bröad form och inte fröad, men det förstod du nog.



Hej då/Sonja

2011-05-02 @ 09:56:10
Postat av: Mariel

tack Sonja! Nu ska jag baka:)

2011-05-02 @ 18:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0